دسترسی سریع

اخبار اداره کل آرشیو

یکشنبه1401/8/8

با حضور معاون نظارت بر اجرای استاندارد مراسم روز جهانی استاندارد در مازندران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مازندران: مراسم بزرگداشت روزجهانی استاندارد با حضور محمد رضا درگاهی، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، کهنسال مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، ملاعلی پور، مدیر کل استاندارد استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و صاحبان تولید و خدمات استان به منظور تقدیر از برترین های عرصه تولید، سرآمدان و برگزیدگان حوزه استاندارد در مجموعه توریستی هتل میزبان بابلسر برگزارشد.
درگاهی، معاون نظارت بر اجرای استاندارد در این مراسم با تاکید نقش موثر سازمان در دوره تحولی جدید در کشور در راستای نظارت بر تولیدات و ارائه خدمات، وظیفه سازمان را در چهار محور استاندارد سازی، اوزان و مقیاس ها، ارزیابی انطباق و تایید صلاحیت تبیین و گفت: سازمان ملی استاندارد تنها سازمان حاکمیتی است که عملا با هیچ یک از بخش ها تعارض منافع ندارد، یعنی منافعی ندارد که بخواهد مماشات کند و وظایف خود را فارغ از نام ها و تحت تاثیر تشریفات انجام می دهد.وی اظهار داشت: در دوره تحولی جدید علاوه بر استاندارد سازی حوزه های صادرات و واردات، تدوین دستورالعمل های جدید و گسترده کردن چتر استاندارد برای سایر محصولات در دستور کار است.
معاونت نظارت بر اجرای استاندارد ادامه داد در حوزه تجاری سازی محصولات دانش بنیان،  کارهای ارزشمندی  برای ورود و حضور شرکت های دانش بنیان در  خصوص شرکت های بازرسی، آزمایشگاهی انجام شده است.
درگاهی قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد را یکی از محکم ترین و قوی ترین قوانین کشور دانست که در آن هریک از همکاران ما در حوزه وظیفه مندی به عنوان ضابط قضایی خاص عمل می کنند.
وی افزود: ما در دوره تحولی جدید به دنبال این هستیم که استانداردهای مردم محور را پیاده سازی کنیم استانداردهای مردم محور این گونه است که خود مردم به عنوان همکاران استاندارد محسوب  شده و بر  کیفیت و سلامت محصولات تولیدی وارد بازار نظارت می کنند.درگاهی از جمله اقدامات سازمان ملی استاندارد کشور را در دوران تحولی جدید، بحث متوقف شدن 5 خودرو به دلیل استاندارد نبودن  برشمرد که با با قدرت سازمان در دفاع از حقوق و سلامت مردم انجام شده است.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد در پایان گفت: در دوره تحولی جدید برای دستیابی به افق های شایسته به دنبال آن هستیم استانداردها را به حوزه های خدماتی مدارس، آموزش، فضای ورزشی، هتل ها و بیمارستان،  سوخت و لوازم آرایشی... گسترش دهیم .ملاعلی پور، مدیر کل استاندارد استان مازندران، نیز در سخنانی بر ضرورت اجرای صحیح قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازی و فراهم کردن امکان نظارت مردمی تاکید و آن را یکی از مهم ترین راه حل بهبود عملکرد فعالیت های سازمان ملی استاندارد دانست.
مدیر کل استاندارد مازندران افزود: سازمان ملی استاندارد به استناد قانون تقویت و توسعه استاندارد در راستای استانداردسازی، حسن نظارت و هدایت به سمت استاندارد برای اطمینان از کیفیت و ایمنی کالا و خدمات کشور، دارای وظایف سنگین و خطیری می باشد؛ زیرا که فرآیندها و کالاهایی که در کشور تولید می شود و یا چه از طریق واردات به کشور راه پیدا می کند و یا این که قرار است از کشور صادر شود  و کلیه خدماتی که ارائه می شود، نیاز به یک سازمان مقتدر با قانون کاملاً جامع و کامل باشد.
وی در پایان اظهار داشت: طبق قانون تقویت و توسعه وظایفی که به سازمان سپرده شده وظایفی بسیار گسترده است که متاسفانه بخش هایی از آن  هم چون خدمات مغفول مانده و در دوره تحولی جدید سازمان اهتمام ویژه ای وجود دارد که این وظایف به نحو احسن و کامل اجرا شود.
 در این مراسم از واحد تولیدی و آزمایشگاه های همکار و شرکت آموزشی همکار نمونه و مدیران برگزیده ی کنترل کیفیت تقدیر شد.
کلیپ گرامی داشت مراسم روز جهانی استاندارد در مازندران

 

سایر تصاویر: