دسترسی سریع

اخبار اداره کل آرشیو

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در جمع خودروسازان:

در تولید محصولات باید شأن ایرانی حفظ شود

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در سومین روز از هفته استاندارد با حضور در مراسم رونمایی از محصول جدید ایران خودرو گفت: انتظار دولت، سازمان ملی استاندارد و ارکان تصمیم گیرنده در این زنجیره این است که خودروسازان داخلی حق‌الناس و رضایت مردم را تحصیل کنند که یک امر اخلاقی و قانونی و شرعی است.

دکتر مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این مراسم با تبریک روز و هفته استاندارد، افزود: در تولید محصولات مختلف به منظور مصرف داخلی و صادرات، باید کلاس و شأن ایران و ایرانی حفظ شود که یک الزام است.
معاون رییس جمهور بیان داشت: این تولیدات شرف کشور است و باید در کلاس کیفی مردم ایران باشد و شاهد تحقق رضایت مشتریان در انتهای زنجیره باشیم.
دکتر اسلام پناه ادامه داد: تاکیدات نظام‌های استانداردهای ملی به موضوع خودرو و سایر محصولات صنعتی و خدماتی، یک مطالبه ملی است و امروز این تاکیدات حاکمیتی در ارتقای کیفیت محصولات ایرانی سبب شده تا شاهد بروز و ظهور محصولات جدیدی در کشور باشیم.
دبیر شورای عالی استاندارد گفت: این سازمان در عین حال که وظیفه دارد به نظام کیفیت و استاندارد خودروها وجود داشته باشد، به حمایت از تولید، صنعت و معدن در کشور نظر دارد تا عامل انگیزشی برای این سرمایه‌ها در کشور باشد، اما در عین حال باید نظام ارزیابی کیفی خودرو به صورت کامل در تولیدات دیده شود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: کیفیت مسئولیت بنگاه است و بنگاه باید مسئولیت اجتماعی، اخلاقی و قانونی را متقبل شود.
در این مراسم مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: از ابتدای حضور در این گروه خودروسازی ۲۷۹ پروژه کیفی سازی خودروها تعریف شد و در این راستا موضوع عبور مستقیم و تولید خودرو کامل بسیار به ما کمک کرده است.
پروژه TF21خودرویی در کلاس ابعادی B است که تکوین آن در مدت ۱۸ ماه به انجام رسیده و همه استانداردهای ۸۵گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد را پاس می‌کند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، با تاکید بر ارتقای کیفیت و الزامات استانداردی مطابق با ویژگی ها و نوع محصول، بیان کرد: تمامی این‌ اقدامات باید منجر به ارتقای کیفیت و رضایتمندی مردم و مشتریان شود.
دکتر اسلام پناه ابراز امیدواری کرد: با رویکرد تولید محصولات جدید و به روز مبتنی بر علم و فناوری، بتوانیم راه را برای جبران تسهیل کنیم و مصرف کننده را نسبت به خود روشن و آگاه سازیم.
هفته استاندارد از ۲۴ مهر آغاز و تا ۳۰ مهر ادامه دارد.

برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.
منبع خبر