دسترسی سریع

اخبار اداره کل آرشیو

رئیس پژوهشگاه استاندارد:

استاندارد و سپاه، هر دو محل مراجعه مردم برای تامین امنیت و ایمنی هستند

رئیس پژوهشگاه استاندارد کشور در دیدار با فرمانده سپاه استان گلستان اظهار داشت: استاندارد و سپاه دارای تشابهات و نقاط افتراقی از جمله وکالت مردم را دارند.

علی اصغر صباغ الوانی در گفتگو با سردار علی ملک شاهکوهی گفت: این بدین معنی است که همانگونه که در یک بدن، چنانچه مغز از دور فعالیت خارج شود، کل سیستم از کار می افتد؛ در سیستم ها و سازمان های دولتی نیز چنانچه استاندارد وجود نداشته باشد، آن سازمانها قوت حضور و چه بسا موجودیت خود را از دست خواهند داد.
وی افزود: سپاه نیز مغز نیروهای مسلح و این مردم است و در کنار استاندارد هر دو نقش وکالت مردم را بر عهده دارند.
صباغ الوانی تفاوت آنها را نیز برشمرد و گفت: تفاوت این دو اما به تفاوت نشان و برند آنها بازمی گردد. برند استاندارد کف مطلوبیت است و داشتن آن دلیل بر منتهای مرغوبیت نیست در حالی که برند سپاه، منتهای مرغوبیت در تامین امنیت است و داشتن آن مایه مباهات است.
وی گفت: در صورت رخداد ناامنی، مردم به وجود سپاه برای تامین و بازیابی امنیت امیدوار هستند همچنانکه در صورت بروز ناایمنی در محصولات مشمول استاندارد، مردم به استاندارد مراجعه می کنند.
صباغ الوانی اظهار داشت: باید از ظرفیت بسیج برای بازرسی محصولات استاندارد بهره جست و افزود: با امضای تفاهم نامه ای بین استاندارد و بسیج استان می توان از نیروهای خودجوش و مردمی برای حفظ کیفیت کالا و بازرسی و نظارت بر بازار استفاده کرد.
وی یادآور شد: کارشناسان استاندارد بر اساس قانون، فی نفسه ضابطان قضایی هستند و نیازی به دریافت از مجوز خاصی نیستند و لذا می توان از این ظرفیت برای نظارت جدی بر بازار بهره گرفت.
منبع خبر