دسترسی سریع

سرپرست اداره کل استاندارد مازندران خبر داد:

توقیف روغن موتور غیر استاندارد از سطح بازار استان مازندران

سرپرست اداره کل استاندارد مازندران از شناسایی و توقیف روغن موتور غیراستاندارد در مراکز عرضه در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مازندران، سرپرست اداره کل استاندارد مازندران با اعلام این خبر افزوند: پس از بررسی شکایات مردمی در خصوص عدم کیفیت یک نوع روغن موتور موجود در سطح بازار و امکان تقلبی بودن آن، کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی و نمونه برداری از نمونه روغن های مذکور در بازار و بررسی کیفیت نمونه در آزمایشگاه های همکار تایید صلاحیت شده، و محرز شدن غیراستاندارد بودن این کالا، نسبت به توقیف و پلمپ انبار این کالا اقدام نمودند.

     این مقام مسئول استاندارد استان ادامه دادند: براساس مصوبه کمیسیون ماده 42 درخصوص این کالا، روغن موتورهای توقیف شده جهت بهسازی و اصلاح در فرآیند خط تولید به مبدا تولید عودت داده شدند. همچنین موضوع جهت اقدام هماهنگ در سراسر کشور به سازمان ملی استاندارد منعکس گردید.

    سرپرست  با بیان این که شهروندان در زمان خرید روغن موتور برای خودروهای خود مراقب روغن موتورهای غیر استاندارد و تقلبی باشند و در مواقع تعویض روغن موتور خودروهای خود، به علامت استاندارد توجه داشته باشند همچنین در هنگام خرید می توانند با ارسال شماره ده رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی 10001517 از اعتبار نشان استاندارد آن محصول در کمترین زمان ممکن مطلع شوند. 

سایر تصاویر: