دسترسی سریع

اطلاعیه و بخشنامه ها بيشتر

شنبه 1400/07/03

تسهیلات سازمان استاندارد برای شرکت های تولیدی: دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد بدون ثبت علامت تجاری امکان پذیر شد.

در راستای تسهیل فضای کسب و کار و تحقق شعار «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»، ارائه گواهی ثبت علامت تجاری برای واحدهای متقاضی پروانه کاربرد علامت استاندارد از سوی سازمان ملی استاندارد ایران حذف شد.

 روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مازندران به استناد مفاد بسته حمایتی مصوب شورایعالی استاندارد اعلام کرد: در راستای تسهیل فضای کسب و کار و تحقق شعار «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»، ارائه گواهی ثبت علامت تجاری برای واحدهای متقاضی پروانه کاربرد علامت استاندارد حذف شد. گفتنی است تا پیش از صدور مصوبه فوق الاشاره، متقاضیان پروانه های استاندارد موظف به ارائه گواهی ثبت علامت تجارتی بودند که در برخی موارد موجب تاخیر در صدور پروانه های استاندارد و باعث ایجاد نارضایتی در تولیدکنندگان می شد.

    روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مازندران همچنین اعلام کرد، با حذف گواهی ثبت علامت تجارتی از فهرست مدارک لازم برای صدور پروانه های استاندارد، واحدهای تولیدی نیازی به ارائه مدارک برای اخذ مجوز استفاده از ظرفیت خالی از اداره کل استاندارد نیز نخواهند داشت، اگرچه درج مشخصات تولیدکننده بر روی بسته بندی همچنان الزامی است.

     در بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد، تسهیلاتی نیز در خصوص آزمون های بسته بندی پیش بینی شده که موجب تسریع در زمان صدور مجوزها و کاهش هزینه های واحدهای تولیدی می شود.