social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

چهارشنبه1402/12/23

10:28:0

73

با موضوع طرح های نظارتی ویژه عیدانه و رمضان:

نشست صمیمی مدیر کل استاندارد مازندران با اصحاب رسانه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد مازندران، فرصتی فراهم شد در نشستی صمیمی، محمد ملاعلی‌پور، مدیرکل استاندارد مازندران پای صحبت اصحاب رسانه بنشیند و ضمن پاسخگویی به دغدغه‌ها و دیدگاه‌های آنان در حوزه استاندارد، اصحاب رسانه و بالتبع جامعه؛ بیشتر با عملکردهای تحولی استاندارد استان، طرح های نظارتی عیدانه، ویژه ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان آشنا شوند.
ملاعلی‌پور از تلاش‌های خبرنگاران این حوزه قدردانی کرد و گفت: راهنمایی دلسوزانه اصحاب رسانه همواره راهگشای مسئولان این اداره کل در پیمودن مسیر پر افتخار استاندارد سازی در استان است.
بر اساس این گزارش در این ارتباط به بازنشر چند سایت خبری این نشست می پردازیم:
خبرگزاری سلامت:
آغاز به کار طرح عیدانه و رمضان
مدیرکل استاندارد مازندران با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم اداره‌کل استاندارد طرح عیدانه و ماه مبارک رمضان است اظهار کرد: این طرح در قالب بازرسی از مراکز مختلف انجام می‌شود و یکی از مهم‌ترین موارد مورد مطالبه و ارزیابی حوزه کمیت فراورده‌های پیش‌ بسته‌بندی است که در سال جاری نتایج خوبی داشته‌ است.
به گزارش خبرگزاری سلامت، محمد ملاعلی‌پور امروز ۲۲ اسفند در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۵۰۰ فراورده مورد آزمون کمی شامل ۴۰ هزار نمونه مورد ارزیابی قرار گرفته است و در سال آینده این طرح جدی‌تر اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح ویژه نظارت بر مصالح ساختمانی در ساخت‌وسازها در سال آینده اجرایی می‌شود، افزود: در ۱۱ ماهه امسال واردات در بنادر سه‌گانه به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده است و نظارت‌ها بر روی ورودی و خروجی کالاها افزایش یافته است.
مدیرکل استاندارد مازندران از اجرای طرح ویژه عیدانه تا ۱۵ فروردین سال آینده خبر داد و گفت: در این طرح کالاها، خدمات، هتل‌ها، مراکز تفریحی و خدماتی در راستای ارائه خدمات مطلوب و کیفی به عموم شهروندان و مسافران، نظارت دقیق و مستمر انجام می‌شود.
این مسئول اظهار کرد: با افزایش تقاضای عمومی جهت تهیه بسیاری از کالاها و خدمات در روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات نوروزی، انجام سفرهای زیارتی و سیاحتی و لزوم کنترل و نظارت بیشتر بر وضعیت بازار کالا و خدمات با هدف ترویج مسئولیت اجتماعی و خیر همگانی و پایش مستمر بازار عرضه از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، زائرسراها، پایانه‌های مسافری (فرودگاه‌ها، اتوبوس و قطار)، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز تفریحی، میادین میوه و تره بار، قالیشویی‌ها و مراکز عرضه شیرینی و آجیل از سوی این اداره کل مورد نظارت و بازرسی ویژه و دقیق قرار می‌گیرند.
ملاعلی‌پور یادآور شد: شهروندان برای بررسی اصالت علامت استاندارد کالای خریداری شده کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کرده و از این طریق از ویژگی‌هایی نظیر نام واحد تولیدی، نشانی محل تولید محصول و اعتبار پروانه استاندارد در کمترین زمان، آگاه شوند.
وی با اعلام اینکه جریمه نقدی واحدهای متخلف در سال آینده افزایش می‌یابد، افزود: براساس سیاست‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی اداره‌کل استاندارد اقدام به بررسی وضعیت خالص‌فروشی در قنادی‌های سطح استان کرده است.

سایت خبری طاهر آنلاین:
اجرای هوشمند طرح عیدانه و رمضان در مازندران

مدیرکل استاندارد استان مازندران گفت: برای اولین بار امسال گزارشات طرح عیدانه و ماه رمضان به‌صورت برخط و هوشمند ثبت می‌شود.
به گزارش طاهر آنلاین، محمد ملاعلی پور صبح امروز سه شنبه ۲۲ اسفند همزمان با نخستین روز از ماه مبارک رمضان در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: یکی از اقدامات اداره کل استاندارد طرح عیدانه و همچنین طرح مربوط به ماه مبارک رمضان است.
وی افزود: مراکز عرضه و خدماتی در این طرح مورد بازرسی قرار می‌گیرند، برای اولین بار امسال گزارشات به‌صورت برخط و هوشمند ثبت می‌شود.
ملاعلی پور با اشاره به اهم اقدامات این اداره کل، اعلام کرد: بحث کمیت در سال ۱۴۰۲ با جدیت بیشتری پیگیری شد و ادامه خواهد داشت، تمامی فراورده‌هایی که در واحدهای تولیدی بسته‌بندی و همانجا وزن‌گیری و نصب برچسب برایش انجام می‌شود، تا اوایل اسفند ماه بیش از ۵۰۰ فراورده و بیش از ۴۰هزار نمونه مورد آزمون کمی قرار گرفت و در صورت تخلف جرایم لحاظ شد.
مدیرکل استاندارد استان مازندران ادامه داد: در سالجاری بیش از ۱/۵ میلیارد تومان جرایم داشتیم، حجم وارداتمان نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است، در ۱۱ ماهه امسال حجم واردات به بیش از سه میلیون و ۶۰۰ تن رسیده است.
وی همچنین با بیان اینکه برای به‌کارگیری مصالح ساختمانی باکیفیت برنامه داریم، عنوان کرد: در سالی که گذشت در رتبه‌بندی استانداردسازی این سازمان رتبه پنجم را دارد.
ملاعلی پور از توقف خط تولید به تعداد ۸ مورد در یک سال اخیر خبر داد و بیان کرد: یکی از مواردی که جدی پیگیری شد بحث استانداردسازی آسانسور بود، انتظارمان بابت رویه ۸۰ روزه تاییدیه آسانسور این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن تایید شود.
مدیرکل استاندارد استان مازندران در خصوص موازی‌کاری‌ها در بحث استاندارد نهاده‌های دامی، گفت: در سال جاری تلاش داریم تا با هم‌افزایی نتایج اثربخشی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه این اداره کل در بحث گزارشات کم‌فروشی‌ها باتوجه به اینکه برخی از درصدها پایین است نیاز به تحلیل احساس می‌شود، تصریح کرد: پیشنهادمان این است که در دستور کار جدید اطلاع‌رسانی را لحاظ کنیم.
ملاعلی پور با اعلام اینکه وزن تمامی فراورده‌های بسته‌بندی شده باید خالص باشد، تاکید کرد: در بحث کیفیت نان طبق قانون عمل می‌کنیم، در مورد محصولات قنادی‌ها با توجه به عرضه زیاد در ماه مبارک رمضان مواردی که مشمول استاندارد اجباری باشد را می‌توانیم ورود پیدا کنیم.

 

تصاویر