social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

شنبه1400/11/23

12:48:4

105

آگهی مشمول مقررات اجباری استاندارد ملی ایران به شماره 6924:

استاندارد ملی ایران به شماره 6924

بر مبنای اجباری شدن استاندارد 6924 با عنوان خودرو - تایید نوع وسایل نقلیه موتوری و تریلرها و سیستم ها، قطعات و واحدهای فنی مجزای آنها - مقررات و روش اجرایی در یکصد و هفتمین اجلاس شورای عالی استاندارد مورخ 1393/12/18 و همچنین با توجه به قانون ارتقاء کیفی خودرو مجموعه استانداردهای تایید نوع خودرو که مشمول مقررات استاندارد اجباری می باشند. با توجه به اجلاسیه های اشاره شده به شرح جدول ذیل مورد تجدیدنظر و جایگزینی قرارگرفته است. مراتب جهت اطلاع عموم و توجه به الزامات قانونی آگهی می گردد.

 الزامات قانونی:


لذا تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان خودرو برای همه ردیف ها و همچنین تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان فرآورده ردیف 6 پس از انتشار آگهی روزنامه رسمی و انقضای مهلت قانونی ملزم می باشند نسبت به رعایت استانداردهای مذکور اقدام لازم را به عمل آورند.
واردات فرآورده های مشمول مقررات استاندارد اجباری پس از انقضای مهلت مقرر برحسب ضرورت و اولویت باید منطبق با استانداردملی و یا استانداردها و ضوابط فنی معتبر و مورد قبول سازمان باشد.
صادرات فرآورده های مشمول اجرای استاندارد اجباری منوط به صدورگواهی انطباق براساس استاندارد تعیین شده توسط کشور هدف یا استانداردهای بین المللی مورد قبول طرفین و یا مشخصات فنی اظهارشده توسط مراجع قانونی و یا ذیصلاح کشور هدف و یا صدور گواهی انطباق توسط سازمان ملی استاندارد ایران خواهد بود.
تمام اشخاص حقیقی و حقوقی ذیربط می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مرکز به سازمان ملی استاندارد ایران و در استانها به ادارات کل استاندارد مراجعه نمایند.
 برای مشاهده فهرست فرآورده های اجباری استاندارد کلیک کنید.
منبع خبر